Wybrane Realizacje

NiQuitin. Nikotynowa terapia zastępcza (GlaxoSmithKline)

Działania public relations prowadzone przez Agencję Open Media miały na celu wsparcie relaunchu na polskim rynku plastrów nikotynowych NiQuitin.

Osią kampanii, pod hasłem „Rzuciłam, bo przykleiłam”, był cykl reklam telewizyjnych przypominających program reality show – videodziennik Beaty, rejestrujący dziesięć tygodni zmagań z nałogiem przy użyciu plastrów NiQuitin (Reality Quitting).

Cel kampanii: popularyzowanie i uwiarygodnienie tej metody rzucania palenia oraz budowanie pozycji NiQuitin jako lidera na rynku plastrów z nikotyną.

Grupa docelowa:

- palacze w wieku 25-50 lat, w przeważającej mierze kobiety

- media

I edycja kampania wystartowała w, przypadający w listopadzie, Światowy Dzień Rzucania Palenia. W ten dzień, na biurka redaktorów 50 pism ogólnopolskich, trafiły obszerne materiały prasowe omawiające problem i metodę NTZ oraz „Prezent od życia” zawierający 10 przedmiotów (tyle tygodni trwa kuracja plastrami) symbolizujących korzyści, jakie niesie rozstanie się z nałogiem.

II edycja kampanii, prowadzona pod hasłem „Przyklej i rzuć”, stanowiła kontynuację emitowanego reality show, z tę samą bohaterką, której życie nabrało nowych barw, już po przejściu kuracji Nikotynowej Terapii Zastępczej (połączenie kampanii edukacyjnej i lifestylowej)

III edycja: „Cel – nie pal. Teraz „Popularne” jest tylko niepalenie” – utrzymana w konwencji militarnej – przypominała komunikaty z poprzednich kampanii, koncentrując się tym razem na batalii o przestrzeń wolną od dymu tytoniowego. Społeczny charakter kampanii wpisywał się w klimat debat nad ustawami antynikotynowymi i kierował uwagę na prawa osób niepalących.

W rezultacie kampanii ukazało się ponad 300 publikacji w wysokonakładowych magazynach dla kobiet, w gazetach telewizyjnych, magazynach poświęconych tematyce zdrowotnej, w dziennikach regionalnych i najbardziej poczytnych portalach kierowanych do grupy docelowej.

 

< powrót do poprzedniej strony