Wybrane Realizacje

Cholinex, Cholisept. Kampania "Nawilżać czy znieczulać"

Badania prowadzone wśród farmaceutów wskazują, ze prawie połowa pacjentów przychodzących do apteki po środki na ból gardła, sama dokonuje wyboru leku, nie pytająć o radę farmaceuty. Tymczasem ból gardła ma różne podłoże (wirusowe lub bakteryjne), różne jest jego nasilenie i przebieg. Wymaga więc leku odpowiednio dobranego.

Obserwacja ta stała się punktem wyjścia do kampanii „Nawilżać czy znieczulać”, którą agencja Open Media prowadziła dla preparatów rodziny „Choli” – specjalistów w leczeniu bólów gardła.

Cholinex to lek nr 1 w Polsce na ból gardła*. Informacja o obu produktach (Cholinex i Cholispet) ujęta została w taki sposób, aby pokazać różnice pomiędzy nimi i ich różne wskazania. Naturalnym tłem stała się więc informacja na temat rodzajów bólu gardła, ich pochodzeniu, właściwym diagnozowaniu i dopiero wówczas dobraniu właściwego leku, który bądź to działa przeciwzapalnie i nawilża śluzówkę (Cholinex), bądź przeciwbakteryjnie i znieczulająco w ostrych bólach (Cholisept)

Jednocześnie duży nacisk położono na aspekt edukacyjny. Kampanię produktową „Nawilżać czy znieczulać”, uzupełniła prospołeczna akcja „Dobra rada w Twojej aptece”. Za pomocą prostych, komiksowych rysunków Agencja propagowała konieczność szukania porady u farmaceuty („Jeśli masz problemy ze zdiagnozowaniem bólu, objawy nie są oczywiste lub po prostu potrzebujesz pewności, zapytaj farmaceuty”). Dzięki takiemu ujęciu tematu kampania produktowa nabrała charakteru społecznego, a kontekst różnic pomiędzy dwoma preparatami został mocno uwypuklony.

Kampania public relations zaplanowana została w taki sposób, aby uzyskać dwa peaki mediowe, w okresach jesiennego i wiosennego przesilenia, a więc w czasie wzmożonej zachorowalności na bóle gardła. W tych okresach ukazało się odpowiednio 51 i 139 publikacji w prasie ogólnopolskiej, regionalnej i na wiodących portalach kierowanych do szerokiej grupy docelowej. Temat został doskonale przyjęty przez media, szczególnie wobec społecznego jego prospołecznego ujęcia.

(*)Źródło: Ilościowe dane sprzedażowe do pacjenta za okres MAT06/2016, baza IMS, kategoria 01C1 Produkty na Ból Gardła,  czerwiec 2016

 

< powrót do poprzedniej strony