Wybrane Realizacje

Eksperyment Łańcuchowy (Uniwersytet Jagielloński)

Jak przekonać uczniów, że nauka fizyki może być świetną zabawą i sprawić, że sami będą chcieli ją poznawać od praktycznej strony? Wydziałowi Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego udało się znaleźć na to doskonałą receptę. A nam udało się ją wypromować i sprawić, że fizyką zainteresowało się tysiące osób!

Ale o co chodzi?

„Eksperyment Łańcuchowy” to ogólnopolski konkurs, dzięki któremu zarówno dzieci, jak i dorośli (przedszkolaki, uczniowie, studenci, rodziny i grupy przyjaciół, pracownicy firm) mogą wykazać się kreatywnością, a przy okazji rozwijać wiedzę z zakresu fizyki, ale też umiejętności komunikacji, pracy zespołowej i zarządzania projektem.

Zadanie polega na skonstruowaniu urządzenia, które wykorzystując jak najwięcej praw i zjawisk fizycznych, przetransportuje metalową kulkę. Uczestnicy konkursu najpierw przez kilka miesięcy konstruują wymyślne machiny, a następnie przyjeżdżają z nimi do Krakowa, gdzie urządzenia łączone są w jeden długi łańcuch i kolejno uruchamiane. Podczas finału uczestnicy, prezentując swoje konstrukcje, stają się nauczycielami fizyki dla publiczności, pokazując jednocześnie, jak przy odrobinie kreatywności można uczynić naukę przyjemną i zrozumiałą.

Komunikacja 360 stopni

Uniwersytet Jagielloński powierzył nam komunikację akcji we wszystkich kanałach oraz  organizację dwóch kolejnych finałów wydarzenia (wraz z zaproszeniem i obsługą mediów). W ramach działań media relations przygotowaliśmy szereg informacji dla mediów ogólnopolskich i lokalnych, podjęliśmy współpracę z opiniotwórczymi blogerami popularnonaukowymi. Nawiązaliśmy też kontakt ze sponsorami, uzyskując wsparcie zarówno rzeczowe, jak i finansowe. Na bieżąco świadczyliśmy usługi doradcze, korektorskie i copywriterskie. Zrealizowaliśmy również filmy promujące ideę konkursu oraz zajęliśmy się prowadzeniem i promocją fanpage’a na Facebooku.

Rekordowe zainteresowanie

Na finał Eksperymentu Łańcuchowego przybyli przedstawiciele mediów tradycyjnych i elektronicznych oraz dziennikarze radiowi i telewizyjni. Relacje z wydarzenia pokazały: TVN24, Teleexpress w TVP1, Telewizja Kraków oraz TVP Info.  Informacje o konkursie usłyszeli słuchacze: Radia Kraków, Radia Eska, RMF FM, RMF MAXXX, Radia Puls, Radia WAWA, PR 4 Polskiego Radia czy Radia Zet Gold.

Efektem naszej pracy były też liczne publikacje w prasie kolorowej ( m.in.:  „Świat Nauki”, „21. Wiek”, „Cogito”, „Focus”, „Perspektywy”, „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik Polski”, „Fakt”) i w mediach elektronicznych (m.in. Onet.pl, Wyborcza.pl, Fakt.pl, PolsatNews.pl, TVN24.pl, Krakow.pl, LoveKrakow.pl). Przełożyło się to na rekordowe zainteresowanie konkursem. Dzięki naszym działaniom do jubileuszowej V edycji zgłosiło się aż 4 razy więcej drużyn niż w latach poprzednich – swoje maszyny zbudowały 276 zespoły, a w finale wzięło udział kilkanaście tysięcy osób.

W sumie na temat dwóch edycji konkursu „Eksperyment Łańcuchowy” ukazało się w mediach ponad 280 wzmianek o ekwiwalencie reklamowym 539 818 PLN.

 

< powrót do poprzedniej strony