Wybrane Realizacje

Zbiórka pluszaków dla małych pacjentów (IKEA)

„Pluszaki dla edukacji” to globalna kampania prowadzona we wszystkich sklepach IKEA od 2003. Mechanizm jest prosty: z każdej sprzedanej w czasie trwania akcji zabawki, książeczki lub gry dla dzieci, IKEA Foundation przekazuje 1 euro na wsparcie projektów edukacyjnych, realizowanych przez organizacje UNICEF i Save the Children. Do 2015 roku udało się w ten sposób zgromadzić 88 mln euro. Środki te w całości zostały przeznaczone na edukację 12 milionów dzieci z 46 krajów. W listopadzie 2016 roku IKEA zainaugurowała nową kampanię społeczną pt. „Zabawa to poważna sprawa”. Zastąpiła ona akcję „Pluszaki dla edukacji” i koncentruje się na zapewnieniu wszystkim dzieciom warunków do zabawy i rozwoju.

Lokalny wymiar globalnej kampanii

W Krakowie międzynarodowa kampania zyskała bardzo mocny lokalny wymiar. Za sprawą agencji Open Media od 2013 roku akcji towarzyszy zbiórka pluszaków dla Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. Agencja nawiązała współpracę z beneficjentem i od 4 lat zajmuje się kompleksową organizacją zbiórki pluszaków dla dzieci przewożonym karetkami. W 2016 roku w związku z przeniesieniem nacisku kampanii z edukacji na zabawę, agencja public relations nawiązała współpracę z nowym beneficjentem - Wojewódzkim Specjalistycznym Szpitalem Dziecięcym im. św. Ludwika i tym samym zbiórka pluszaków do karetek została rozszerzona o zbiórkę zabawek dla chorych dzieci.

Cele i wyniki

Open Media zajęła się kompleksową obsługą zbiórki. Do zadań agencji public relations należało m.in. opracowanie i wdrożenie strategii komunikacji (media tradycyjne, social media, komunikacja w sklepie), współpraca z beneficjentami i promocja wydarzenia. Cel był jasny: chcieliśmy, aby każdy poszkodowany maluch dostał w karetce pluszaka IKEA i po zakończeniu leczenia mógł zabrać go do domu.

W ciągu 4 edycji kampanii agencja przygotowała i rozdystrybuowała 20 informacji prasowych i zorganizowała 4 briefingi dla mediów, w których w sumie udział wzięło 60 dziennikarzy. Odzew w lokalnych mediach był ogromny, a nagłośnienie akcji miało bezpośrednie przełożenie na wyniki zbiórki. 455 publikacji tylko w lokalnych mediach to wynik, który musi robić wrażenie. O akcji głośno było zarówno w sieci, jak i w prasie, radiu oraz telewizji. Efekt? Do karetek Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego trafiło ponad 14 000 pluszaków, a IKEA Kraków co roku jest niekwestionowanym liderem zarówno, jeżeli chodzi o zbiórkę, jak i sprzedaż zabawek w Polsce.

< powrót do poprzedniej strony