Wybrane Realizacje

Wystawa i panel dyskusyjny „Kraków chce oddychać” (Krakowski Alarm Smogowy)

Krakowskie powietrze jest wyjątkowe, można je ugryźć – tak żartuje się na Facebooku, ale, niestety, nie jest to żart.  „Chcemy oddychać” to szereg działań poświęconych podstawowemu problemowi, z jakim zmaga się Kraków, rozszerzonemu tym razem o kwestie codziennego eko życia w domu i pracy.

Kampanię „Chcemy oddychać” realizowaliśmy wspólnie z Krakowskim Alarmem Smogowym i jego Ekspertami i IKEA Kraków. Gościem specjalnym panelu był Steve Howard, Chief Officer Sustainability dla Grupy IKEA, założyciel The Climate Group.

Jednym z punktów programu była debata poświęcona przyszłości powietrza w Krakowie, w której udział wzięli przedstawiciele KAS, lekarze - eksperci zajmujący się wpływem zanieczyszczeń na zdrowie ludzi, specjalista z Urzędu Marszałkowskiego oraz Steve Howard z IKEA, który między innymi odniósł się do problemów z zanieczyszczeniem innych miast na świecie i wskazał kierunki, w których warto pójść.

Wielokierunkowe działania objęły:

- krakowian i turystów – na Plantach stanęła wystawa, składająca się z 20 ponadmetrowych plansz. Na każdej takiej tablicy znalazły się wybrane cytaty/apele mieszkańców, którzy podpisali się pod petycją w sprawie obrony przed smogiem, wraz z ilustracją wykonaną techniką szkicu węglem

- krakowian zainteresowanych tematem smogu – w klubokawiarni „Czuły Barbarzyńca” odbył się panel dyskusyjny, połączony z wernisażem wystawy „Chcemy Oddychać”. Patronat objęła Gazeta Wyborcza.

- pracowników IKEA – dla nich przygotowano eko-konkurs z nagrodami oraz warsztaty związane z „odczarowaniem” tematu zrównoważonego życia w domu.

Wnioski z debaty, dzięki mediom, trafiły do szerokiego grona odbiorców. Mocnym akcentem „emocjonalnym” całości była wystawa na Krakowskich Plantach.

< powrót do poprzedniej strony