Wybrane Realizacje

Sterimar. Fizjologiczny roztwór wody do nosa (Merck)

Sterimar to pierwszy na polskim rynku produkt (spray do nosa) zawierający wodę morska wzbogaconą składnikami mineralnymi o działaniu przeciwzapalnym, przeciwalergicznym i antyseptycznym. Stworzony po to, by zapobiegać i zwalczać zaburzenia w oddychaniu, stał się hitem w 60 państwach świata.

Cel kampanii: budowanie rynku preparatów Sterimar w Polsce, a także rozszerzenie grupy docelowej (którą do tej pory stanowiły matki niemowląt i małych dzieci) i neutralizacja zagrożenia polegającego na sezonowości produktu.

Zaproponowane przez Agencję rozwiązanie polegało na prowadzeniu szerokiej polityki informacyjnej wyraźnie rozdzielającej wskazania preparatu -  w kolejnych odsłonach edukacyjnej kampanii kładziono nacisk na różne właściwości Sterimaru, istotne do rożnych grup docelowych, o różnych porach roku.

W kampanii wiosenno – letniej „Wypłukać alergeny”, Strimar pokazywany był jako środek pomocny w sezonowym, alergicznym nieżycie błony śluzowej nosa, wypłukujący alergeny i ułatwiający penetrację leków

Kampania jesienno - zimowa koncentrowała się wokół ropnego nieżytu nosa (popularny w tym okresie katar) i właściwościach preparatu związanych z obkurczaniem śluzówki i ułatwianiem oddychania.

Kolejnym pretekstem do komunikacji produktu było rozpoczęcie sezonu grzewczego – w tym czasie Agencja Open Media koncentrowała się na nawilżających właściwościach produktu.

Odrębną grupą docelową, neutralizującą sezonowość produktu, a jednocześnie łamiącą powszechne przekonanie, że Sterimar  jest produktem wyłącznie dla dzieci, były osoby mieszkające i pracujące w  klimatyzowanych wnętrzach. Z myślą o nich Open Media przeprowadziła kampanię edukacyjną pod hasłem „Na mój nos … 40% to minimum” pokazującą, czym grozi przebywanie w pomieszczeniach, w których wilgotność powietrza spada poniżej 40% i uświadamiającą potrzebę nawilżania śluzówki nosa.

Temat, w zależności od sezonu, podchwyciła większość najpopularniejszych kolorowych magazynów, pism poradnikowych, zdrowotnych i parentingowych, publikując szerokie materiały poświęcone wybranym problemom i wskazaniom. Open Media przeprowadziła również szeroką kampanię edukacyjną w radio. Audycje i rozmowy z ekspertem – lekarzem pediatrą, alergologiem i pulmologiem – ukazały się m.in. w radiowej Trójce („Instrukcja Obsługi Człowieka”), w programie I PR („Minuta o zdrowiu” i „Poradnik medyczny”), a także w kilkunastu rozgłośniach regionalnych.

< powrót do poprzedniej strony