Wybrane Realizacje

Rodzina Bioaron. Kampania "Wsparcie na starcie"

Relaunch produktu Bioaron C. Launch Bioaron Multiwitamina, Bioaron BABY oraz Rodzina Bioaron.

Bioaron C to lek obecny na rynku od ponad 20 lat - znany przez większość matek, wzmacniający odporność syrop dla dzieci. Europlant Phytopharm – producent Bioaron C – postanowił przeprowadzić re-launch leku. Zwrócił się więc do agencji Open Media z zadaniem przygotowanie nowej komunikacji dla „starego” produktu. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie agencja przygotowała kampanię „Wsparcie na starcie”, która miała na celu zakomunikowanie Bioaronu nowemu pokoleniu matek.

W celu znalezienia odpowiedniego, nośnego kontekstu kampanii agencja Open Media zleciła ogólnopolskie badania wśród matek, mające odpowiedzieć na szereg pytań, dotyczących obaw matek, związanych z rozpoczęciem edukacji ich dzieci w przedszkolu czy szkole. Badania przeprowadzone przez Grupę IQS potwierdziły przypuszczenia agencji. 78% matek główną przyczynę przeziębień widzi w kontaktach swoich dzieci z chorymi rówieśnikami. Ta powszechna obawa stała się osią nowej kampanii pod hasłem „Wsparcie na starcie”.

Przekaz kierowany do matek był prosty i klarowny: koniec wakacji to początek batalii z nawracającymi infekcjami u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Aby zapobiegać takim infekcjom, należy odpowiednio wcześnie rozpocząć kurację uodparniającą. Sprawdzonym sposobem na ochronę przed infekcjami jest syrop Bioaron C.  – naturalny lek wzmacniający odporność.

Kampanię zainaugurowała wysyłka kreatywna do ponad 50 dziennikarzy, zajmujących się tematyką zdrowotną i parentingową. Zrealizowana z początkiem roku szkolnego, nawiązywała do kluczowego komunikatu, dodatkowo poparta była badaniami rynku i wypowiedzią eksperta – lekarza pediatry.

Równocześnie, do znanego od lat Bioaronu C, dołączyły kolejne produkty – wszystkie wprowadzane pod wspólnym, parasolowym hasłem „Ekspert, któremu ufają mamy”.  W kolejnych etapach Agencja Open Media realizowała więc szereg działań, mających na celu maksymalizację publikacji dotyczących wszystkich produktów z rodziny Bioaron. Odbywało się to m.in. poprzez współpracę z Ekspertami, spotkania z dziennikarzami, przekazywanie produktów do testowania i publikację kolejnych tekstów edukacyjnych. Równocześnie Klient powierzył Agencji cześć budżetu reklamowego, do wykorzystania w prasie i Internecie.

W rezultacie 8-miesięcznej kampanii, ukazało się prawie 300 publikacji w najpopularniejszych tytułach prasy parentingowej, kobiecej, zdrowotnej, w dziennikach regionalnych i najbardziej poczytnych portalach kierowanych do grupy docelowej. Klient i produkt, a także nasza kampania edukacyjna, stała się również tematem jednej z audycji „Instrukcja Obsługi Człowieka” w radiowej „Trójce”, a także programu „Kawa czy Herbata”, na antenie TVP1

< powrót do poprzedniej strony