Projekt Bonarka, to jedno z największych w Europie Środkowo-Wschodniej wielofunkcyjnych centrów miejskich. Na jego budowę złożyło się kilka etapów: galeria handlowa Bonarka City Center, jako pierwsza część inwestycji, budowa luksusowych biurowców Bonarka 4 Business i zespołu apartamentowców Bonarka Residential. Inwestor to TriGranit Development Corporation - największy developer w Europie Środk. – Wsch., specjalizujący się w wielkich, zintegrowanych projektach miejskich.
Agencja Open Media została wybrana w przetargu na obsługę w zakresie opracowania, zorganizowania i poprowadzenia kampanii informacyjnej dotyczącej inwestycji, w trzech etapach:
I) Press Tour – wizyta najważniejszych dziennikarzy prasy ogólnopolskiej, biznesowej i developerskiej w siedzibie TriGranit Development w Budapeszcie, a także w kluczowych, największych obiektach wybudowanych przez Inwestora na Węgrzech
II) Bankiet w ogrodach konsulatu austriackiego, który był pretekstem do poinformowania grupy docelowej VIP o zbliżającym się otwarciu
III) Szereg imprez adresowanych do mieszkańców Krakowa i okolic, jak Międzynarodowy Bieg Podgórski, „Lady Bonarka” – konkurs dla młodych projektantów i adeptów mody, sadzenie palm w Bonarce czy konkurs fotograficzny zorganizowany na budowie Bonarka City Center, zakończony wystawą nagrodzonych – industrialnych i futurystycznych - prac na krakowskim rynku
Etap 1.: Przygotowanie i przeprowadzenia akcji wizerunkowych poprzedzających otwarcie BCC
W pierwszym etapie kampanii naszym zasadniczym zadaniem było przedstawienie inwestycji i Inwestora mieszkańcom Krakowa i okolic, władzom regionu oraz mediom. Spójna i dobrze zaplanowana komunikacja miała na celu budowanie pozytywnej atmosfery wokół inwestycji, a także wytwarzać atmosferę oczekiwania na wielkie otwarcie. Wśród działań, które agencja zaplanowała i przeprowadziła na tym etapie kampanii znalazły wydarzenia kierowane do różnych, kluczowych dla inwestycji grup docelowych:
Etap 2.: Przygotowanie wielkiego otwarcia oraz gali Bonarka City Center
Na tym etapie zadaniem Open Media było całościowe zorganizowanie wydarzeń związanych z weekendem otwarcia – zarówno dla mieszkańców Krakowa i okolic, którzy w ten weekend masowo ruszyli do nowego Centrum, jak i dla gości VIP, zaproszonych na wieczorną Galę Otwarcia. Wśród tysiąca zaproszonych gości znaleźć można było Prezydenta Miasta Krakowa, Wojewodę Małopolskiego, przedstawicieli świata biznesu, nauki i kultury, a także Inwestora i właściciela TriGranit Development oraz partnerów inwestycji.
Wielkie otwarcie poprzedziła konferencja prasowa z udziałem Prezydenta Jacka Majchrowskiego i Sandora Dejmana, prezesa i twórcę TriGranit, jednego z najbogatszych przedsiębiorców w Europie i znanego na całym świecie filantropa. Na konferencję licznie przybyły media polskie i węgierskie oraz najważniejsze w Europie agencje prasowe
Etap 3.: Komunikacja po otwarciu, w tym przede wszystkim stałe działania z zakresu media relations oraz obsługa działań eventowych
Po uroczystym otwarciu obiektu agencja Open Madia odpowiedzialna była za regularne utrzymywanie komunikacji z mediami, implementowanie działań w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowych, jak również przygotowywanie działań eventowych i prosprzedażowych zachęcających do odwiedzenia obiektu. Open Media przygotowała kilkadziesiąt imprez o różnym charakterze, sportowym, modowy, kulturalnym, urodowo-zdrowotnym czy charytatywnym (mundial, turnieje szachowe, festiwale teatralne i zdrowotne, 1 dzień wiosny, Dzień Dziecka, Dni Strażaka, Walentynki, otwarcie Siemachy, akcja 2 mln zł. dla dzieci, akcja Góra Grosza, Szlachetna Paczka, WOŚP czy szereg imprez tematycznych organizowanych wspólnie z najemcami).
Kompleks Bonarka to przykład idealnego przekształcenia terenu zdewastowanego, poprzemysłowego, w atrakcyjną przestrzeń miejską. Bonarka stała się jednym z najlepszych centrów handlowych w Małopolsce, cieszącym się dużą frekwencją i największym wyborem marek, również tych luksusowych.